Dutchworkz en Datavibes: Een makkelijk te beheren website dankzij Umbraco CMS

Slimme software developers met een gulle glimlach. Dat is Dutchworkz. Net als TrueLime een IT-bedrijf en dus een soort broederbedrijf. In een hartelijke samenwerking bouwde TrueLime voor Dutchworkz en hun partnerbedrijf Datavibes een aantrekkelijke en makkelijk te beheren website op basis van Umbraco CMS. Want ook IT’ers houden het graag simpel.
 

Binnen 2 maanden 2 nieuwe websites gebouwd

Bij het aannemen van de opdracht hadden Dutchworkz en Datavibes al een uitgewerkt design klaarliggen. Het was daarom makkelijk inschatten hoeveel tijd het zou kosten om de websites te bouwen. Beide websites realiseerde TrueLime in nog geen twee maanden tijd.

De belangrijkste doelen voor de nieuwe websites waren:

1. De werving van nieuwe klanten;
2. De werving van nieuwe collega's;
3. Eenzelfde template voor meerdere websites.

 

Dynamisch aan de voorkant, eenvoudig aan de achterkant

Op basis van deze doelen ontwikkelden we voor twee scrolling pages: één pagina om klanten te werven (‘Werken met’) en een tweede om nieuwe mensen te werven (‘Werken bij’). Mooie foto’s, goede teksten en leuke animaties maken de websites persoonlijk, overzichtelijk en levendig.

 

Umbraco vs. Kentico en Sitecore

Voor Dutchworkz en Datavibes was het belangrijk dat er snel een nieuwe website zou komen en dat ze na livegang zoveel mogelijk zelf konden doen. De keuze van Content Management Systeem (CMS) is dan van belang. Die moet eenvoudig te beheren zijn. De keuze viel daarom op Umbraco CMS, gebruiksvriendelijk en open source beschikbaar. Eenvoudiger dan Digital Experience Platforms (DXP’s) als Kentico of Sitecore en daardoor ook goedkoper.



Onze werkwijze:

Net als bij ieder ander project werkten we agile volgens scrum. In het kort is dit onze werkwijze:

  • Overzicht: Het ontwikkelen van de websites delen we op in kleinere taken waardoor er een grote takenlijst (‘backlog’) ontstaat. Per twee tot vier weken stellen we een doel waarbij verschillende taken horen (‘sprint’). Na deze twee tot vier weken leveren we de verschillende taken op.
  • Bijsturen: Omdat dit proces heel overzichtelijk is, heeft het ontwikkelteam continue inzage in de voortgang en kan er vroegtijdig bijgestuurd worden als dat nodig is.
  • Samen: Natuurlijk vormen we samen met de klant één team. Met, zoals ook bij deze case, een product-owner en een tester aan de kant van de klant.
  • Stap voor stap: De website wordt eerst ingericht op de ontwikkel-, test- en acceptatieomgeving. Zodra de website in de acceptatieomgeving goedgekeurd is, wordt die omgezet naar de productieomgeving om hem live te kunnen zetten.

Mooie oplossing = blije experts

‘Blije experts = mooie oplossingen' is één van de motto’s van Dutchworkz. Andersom geldt dat gelukkig ook: een mooie oplossing zorgt voor blije experts. In dit geval mocht TrueLime de mooie oplossing bieden en zijn de experts van Dutchworkz er erg blij mee. En we blijven verbonden. Na de bouw van de websites is nu namelijk ook het onderhoud aan ons toevertrouwd. Bekijk de websites op onderstaande links:

 

Norbert Zijerveld, Business Development Manager Dutchworkz: ‘‘TrueLime denkt in mogelijkheden”

“Criterium voor ons was een stabiele en langdurige relatie met de websitebouwer. Dat is gelukt! We hebben een hele prettige samenwerking met TrueLime gehad - en nog steeds. Zowel het bouwen als de implementatie van de websites verliep vlekkeloos. Dankzij een developer die heel goed is in zijn vak en exact weet waar hij het over heeft. Wat we als heel prettig hebben ervaren is dat TrueLime continue denkt in mogelijkheden. Ze hebben een ‘we gaan ervan uit dat het mogelijk is’-mindset. Dat werkt heel positief. En negen van de tien keer blijkt dat ze het ook echt voor elkaar krijgen.

 

Robin Paardekam, Unit Manager Dutchworkz: “Na lancering duidelijk meer response op recruitment”

“Het is duidelijk dat we sinds de nieuwe website meer response ontvangen op onze LinkedIn emails. Dat is onze belangrijkste bron voor recruitment en we hebben zeker al drie kandidaten gesproken die enthousiast waren over de site en daardoor inderdaad met ons aan tafel wilden. De komende tijd verwacht ik veel meer tijd in recruitment te kunnen steken en dus ook verder de vruchten te kunnen plukken van de nieuwe website. In z’n algemeenheid zien we dat bezoekers langer op onze website blijven en minder ‘bouncen'.”

Wil jij het ook digitaal voor elkaar hebben?

Of het nu gaat om een nieuw concept of een complexe uitdaging, met slimme ideeën en innovatieve technologie komen we altijd tot een oplossing.

Ben je benieuwd hoe een intensieve, maar vooral leuke samenwerking er uit ziet?

Loop geen belangrijke updates mis!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuwe artikelen, exclusieve webinars, interessante cases en de beste inzichten!